Szczoteczki międzyzębowe – jak i kiedy z nich korzystać?

Włosie zwykłych szczoteczek do zębów, zarówno modeli manualnych, elektrycznych i sonicznych, nie jest w stanie spenetrować każdego zakamarka jamy ustnej. Zdarza się, że w miejscach trudnodostępnych, takich jak szczeliny pomiędzy zębami, gromadzą się różnego rodzaju osady stanowiące pożywkę dla bakterii odpowiedzialnych za powstawanie płytki nazębnej i próchnicy zębów. Szczoteczki międzyzębowe są remedium na tego typu problemy i ciekawą alternatywą dla wykałaczek oraz nici dentystycznych.

Czyszczenie szczelin międzyzębowych

Kompleksowa pielęgnacja zębów nie powinna ograniczać się tylko i wyłącznie do czyszczenia ich widocznych części. Równie ważne jest dbanie o miejsca zasłonięte, a przez to trudnodostępne. To właśnie w takich miejscach gromadzą się resztki pożywienia i innego rodzaju osady. Jeśli nie będziemy ich regularnie usuwać, staną się pożywką dla bakterii tworzących płytkę nazębną, przyczyniających się do chorób dziąseł i próchnicy zębów. Szczoteczka międzyzębowa ma inną konstrukcję niż tradycyjna szczoteczka do zębów. Jej końcówka jest bardzo wąska (forma drucika) i uzupełnia ją wyjątkowo delikatne włosie, które nie rani dziąseł. Dzięki temu bez trudu wsuniemy ją w wąskie szczeliny pomiędzy zębami – wystarczy zamówić model o potrzebnej nam średnicy. Szczoteczki międzyzębowe dostępne są w dużej różnorodności średnic, co pozwala na wybór modelu idealnie dopasowanego do specyficznych potrzeb każdego użytkownika.

Alternatywa dla wykałaczek i nici dentystycznych

Podstawowym narzędziem do oczyszczania szczelin pomiędzy zębami są nici dentystyczne lub specjalne wykałaczki. Szczoteczki międzyzębowe są od nich jednak znacznie skuteczniejsze i wygodniejsze w użyciu. Końcówka z włosiem pozwala nie tylko wypchnąć spomiędzy zębów resztki pożywienia, ale także oczyścić miejsca ich styku z płytki nazębnej i przyczyniających się do jej powstawania drobnych osadów oraz bakterii. Korzystanie ze szczoteczek międzyzębowych jest polecane również osobom noszącym stałe aparaty ortodontyczne. Dzięki elastycznej końcówce czyszczenie miejsc trudnodostępnych jest znacznie łatwiejsze i zajmuje mniej czasu.

Kompleksowa pielęgnacja jamy ustnej nie powinna ograniczać się jedynie do codziennego szczotkowania zębów. Równie ważne jest ich nitkowanie. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie chcesz lub nie możesz stosować tradycyjnych nici dentystycznych, szczoteczka międzyzębowa będzie dla nich doskonałą alternatywą. To sprawdzony i niezwykle przydatny sprzęt dla osób z ciasno osadzonymi zębami, a także dla tych, którzy noszą stałe aparaty ortodontyczne.