Walka z chrapaniem za pomocą ziół – czy to możliwe?

Chrapanie to zdecydowanie jeden z najmniej przyjemnych dźwięków. Może ono mieć różne źródła, w zależności od wieku i stanu zdrowia. Najczęściej jednak chrapanie jest objawem chronicznego zmęczenia, bądź infekcji dróg oddechowych. Jak zwalczyć chrapanie naturalnymi sposobami? Czy istnieją zioła, które pomogą poradzić sobie z chrapaniem? 

Przyczyny chrapania

Wśród najpopularniejszych przyczyn chrapania wymienia się przede wszystkim:

– złą pozycję snu. Gdy śpimy na plecach, odgłos chrapania jest spotęgowany. Język upada ku dołowi, przez co otwieramy usta, co skutkuje zwężeniem kanału nosogardła. Z tego powodu zaleca się przede wszystkim ułożenie na boku. Ważnym czynnikiem determinującym jakość snu jest materac. Dobranie odpowiedniego materacu w dużym stopniu wpłynie pozytywnie na jakość snu i ograniczenie chrapania.

– Niewyleczone infekcje. Często katar, ból gardła, bądź zapalenie zatok nie są przez nas traktowane poważnie. Z tej przyczyny, niejednokrotnie dochodzi do niedrożności dróg oddechowych, co objawia się głośnym chrapaniem. Nie należy również bagatelizować tych chorób, gdyż nieleczone mogą doprowadzić do dużo poważniejszych schorzeń. 

– Brak zdrowiej diety i sportu. Najczęściej chrapią osoby z nadwagą, które prowadzą siedzący tryb życia, jedząc tym samym śmieciowe jedzenie. Przyjmowanie nadprogramowych kalorii wpływa bezpośrednio na wzrost masy ciała. Aby zniwelować problem wydawania nieprzyjemnych dźwięków podczas snu, należy przede wszystkim zacząć uprawiać sport i odżywiać się zdrowiej. Zabiegi te pozwolą nie tylko na poprawę wyglądu sylwetki, ale głównie na ustanie chrapania. 

Jakie zioła na chrapanie?

Leczenie chrapania można wspomagać kuracją ziołami. Warto również zapoznać się ze sposobami na chrapanie za pomocą witryny http://sposobynachrapanie.pl/. Dary natury są często niedoceniane we współczesnym świecie. Jednakże napary z konkretnych roślin są w stanie w skuteczny sposób ograniczyć chrapanie. W szczególności wymienia się pięć ziół, które mają niebagatelny wpływ na ograniczenie wydawania uciążliwych dźwięków podczas snu. Zaliczają się do nich: 

1). Mięta Pieprzowa – dzięki właściwościom przeciwzapalnym, świetnie sprawdza się w leczeniu stanów zapalnych i obrzęków śluzówki, przez co drogi oddechowe ulegają zdecydowanemu udrożnieniu. Najlepszym sposobem na przyswajanie prozdrowotnych właściwości mięty pieprzowej jest przyrządzanie naparów ze sproszkowanych liści mięty. Oczywiście najlepszym wyborem jest ziele wyhodowane we własnym ogródku, bądź parapecie. 

2). Eukaliptus Gałkowy – najczęściej stosuje się go poprzez inhalację olejkami eterycznymi. W tym celu należy do miski gorącej wody dodać kilka kropel specyfiku, nachylić głowę i nakryć włosy bawełnianą ściereczką. Uzyskaną parę trzeba wdychać nosem, a wypuszczać ustami. Cały zabieg powinien trwać około pięciu minut. Dzięki regularnemu powtarzaniu inhalacji, olejek eteryczny uzyskiwany z eukaliptusa udrażnia drogi oddechowe, ułatwiając swobodny przepływ powietrza. 

3). Ziele tymianku – tymianek traktowany jest najczęściej jako przyprawa do dań. Niewiele osób docenia jego pozytywny wpływ na ludzki układ oddechowy. Napar z tymianku działa oczyszczająco, w znacznym stopniu redukując wydzielinę zalegającą w gardle, co wpływa pozytywnie na zminimalizowanie chrapania. Liście należy zalać wrzątkiem, przykryć na pięć minut i wypić duszkiem. 

4). Melisa Lekarska – melisa znana jest z właściwości uspokajających. Skutecznie redukuje stres, ale równie dobrze sprawdza się w przypadku uciążliwego chrapania, gdyż zmniejsza podrażnienie dróg oddechowych, przez co swobodniej się oddycha. Przyjmować można ją na wiele sposobów, jednak najbardziej znanym jest picie herbatek ziołowych. Najskuteczniejsza będzie pita kilka razy dziennie. 

Podsumowanie 

Zioła często są niedoceniane, jednakże ich właściwości mają niebagatelny wpływ na wiele schorzeń. Także podczas walki z chrapaniem warto zdecydować się na kurację ziołami. Należy również skorzystać z rady lekarza specjalisty, który dobierze właściwy sposób leczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *