W dzisiejszych czasach strony internetowe są pierwszym miejscem, w którym poszukujemy informacji dotyczących interesujących nas usług – branża medyczna nie jest w tej sytuacji wyjątkiem. To, jak wygląda strona internetowa lekarza, nierzadko decyduje o pierwszym wrażeniu i skłania pacjenta do wyboru danego specjalisty – lub też wręcz przeciwnie, zniechęca do skorzystania z jego usług. Nawet najdoskonalej wykonana witryna internetowa nie przyciągnie jednak uwagi pacjentów, jeśli nie uda im się na nią trafić. To właśnie dlatego pozycjonowanie stron internetowych jest bardzo istotną częścią strategii marketingowej – to inwestycja, która potrafi zwrócić się wielokrotnie. Jak szybko wypozycjonować stronę okulisty, i czy należy pamiętać o pewnych zasadach?
Zakaz promowania usług medycznych
Zabierając się za pozycjonowanie stron dotyczących branż medycyny, warto mieć na uwadze niektóre przepisy prawne. Lekarze nie mogą bowiem bezpośrednio reklamować swoich usług – mówi o tym ustawa o działalności leczniczej, która weszła w życie w 2011 roku. Reklama nie może więc gwarantować skuteczności leczenia, zapewniać o wyższości danej placówki nad innymi ani nagabywać pacjentów do korzystania z usług. Samo prowadzenie strony internetowej, informującej o cenach, oferowanych zabiegach lub usługach i wykształceniu oraz doświadczeniu lekarzy, nie jest jednak zabronione.
Chcąc pozycjonować stronę okulisty, należy więc pamiętać o wytycznych i zasadach, jakimi rządzi się promocja i reklama w tej branży. Wiedząc już, czego trzeba unikać, można przejść do działania. To, co jest dozwolone, to promocja za pomocą rzetelnych tekstów informacyjnych, aktywność na portalach branżowych oraz teksty eksperckie, dotyczące danej dziedziny.
Jak szybko wypozycjonować stronę okulisty?
Istnieje kilka prostych sposobów, które szybko i znacząco zwiększą ruch na stronie internetowej. Wiele z nich nie wymaga dużego nakładu pracy, inne zaś wymagają poświęcenia większej ilości czasu, ale również działają w znacznie szerszym zakresie. Co można zrobić?
Optymalizacja grafiki, obrazów, wideo
Wyszukiwarki internetowe biorą tego typu treści pod uwagę tylko wtedy, gdy są one odpowiednio opisane. Jeśli podpiszemy zdjęcie, na przykład „okulista Wrocław” – wyszukiwarka przekieruje osoby wyszukujące takie hasło na naszą stronę internetową. Osoby korzystające z wyszukiwarek, poprzez kliknięcie w zdjęcie, zostaną przekierowane do naszej strony.
Linkowanie z serwisów tematycznych
W internecie można znaleźć wiele serwisów, poświęconych usługom z zakresu medycyny. To dozwolony i skuteczny sposób reklamy – wiele osób, poszukując określonego specjalisty, przegląda popularne serwisy opisujące poszczególnych lekarzy i pozwalające na dokonanie trafnego wyboru. Warto więc zadbać, aby starannie i w przemyślany sposób zaprezentować swój profil – ważne jest wszystko, zarówno umieszczane odpowiednich, merytorycznych i przekonujących treści, jak i nawet adekwatny dobór zdjęcia profilowego!
Linkowanie z serwisów tematycznych pozwoli na zwiększenie ruchu na naszej stronie. Zarazem, będzie to sposób na pozyskanie zainteresowania odbiorców bez wzbudzania podejrzeń i nachalnej reklamy. Z tej możliwości korzysta znaczna większość przychodni oraz gabinetów lekarskich.
Prowadzenie bloga tematycznego
Pacjenci bardzo często poszukują w internecie wiadomości dotyczących poszczególnych problemów medycznych. zabiegów, chorób lub rehabilitacji. Wśród ogromu treści, jakie dostępne są w sieci, nie zawsze łatwo jest znaleźć dobre źródło merytorycznych, popartych badaniami informacji, którym można zaufać. Dlatego też prowadzenie tematycznego bloga, na którym będziemy umieszczali teksty eksperckie, profesjonalne, z całą pewnością przyciągnie uwagę do naszej strony. Warto pamiętać, że niedozwolone jest bezpośrednie reklamowanie swoich usług! Można za to umieścić link do swojej strony, lub wspomnieć o danym gabinecie.
Współpraca z mediami
Możliwość współpracy przy pisaniu tematycznych artykułów na lokalnym portalu lub w gazecie, wyrażanie opinii jako specjalista – takie działania mogą przynieść ogromne korzyści! Ludzie chętniej zaufają osobie, którą kojarzą z gazety, strony internetowej lub popularnego miesięcznika. Również więcej osób zdecyduje się na wyszukanie danej osoby w sieci – a to zwiększy ruch na naszej, pozycjonowanej stronie. To również sposób na zwiększenie ilości linków – internauci, dzieląc się opiniami, sami będą umieszczać w różnych miejscach link do naszej strony. Popularność, paradoksalnie, napędza bowiem coraz większy wzrost popularności.
Strona dostosowana do urządzeń mobilnych
Skuteczne pozycjonowanie stron nie obejdzie się w dzisiejszych czasach bez dostosowania strony do urządzeń mobilnych. Dziś wielu z nas traktuje przeglądanie internetu za pomocą smartfona jako standard, a niedostosowana do tego urządzenia strona internetowa wywiera zdecydowanie złe wrażenie. Strona internetowa, która dobrze wygląda w mobilnej wersji przeglądarki, przyciągnie znacznie większą ilość zainteresowanych i zwiększy ruch na stronie.