Łupież różowy – objawy, przyczyny i leczenie

Łupież różowy – objawy i leczenie

Łupież różowy jest brzydką zmianą skórną występującą na różnych partiach ciała. Jego rozpoznanie nie jest trudne, niemniej jednak im wcześniej go zidentyfikujesz, tym lepiej. Ten krótki artykuł uzupełni Twoją wiedzę na temat łupieżu różowego. Postaramy się omówić zwięźle trzy następujące kwestie:

1. Objawy choroby

2. Jej przyczyny

3. Sposób leczenia

Objawy łupieżu różowego

Chorobę można podejrzewać, jeśli na klatce piersiowej pojawi się pojedyncza różowa plamka zwana blaszką macierzystą. Oczywiście jedna jaskółka wiosny nie czyni, warto zatem poczekać na rozwój sytuacji. Jeśli plamka zaczyna się łuszczyć, można być niemalże pewnym, że ma się do czynienia z łupieżem różowym. Po kilku dniach powinny zacząć pojawiać się kolejne pojedyncze zaczerwienione punkty przypominające krosty. Mogą one być rozsiane po całym ciele lub występować jedynie w konkretnych partiach ciała.

Przyczyny łupieżu różowego

Tak naprawdę, do końca nie wiadomo co jest przyczyną łupieżu różowego. Uważa się jednak, że powodować mogą go wirusy oraz różnego rodzaju drobnoustroje. Znamy jednak dwa fakty na temat łupieżu różowego, których można być w stu procentach pewnym.

Po pierwsze, choroba ta jest zaraźliwa. Warto pamiętać o tym zarówno kiedy Ty cierpisz z jej powodu, jak i wtedy, kiedy masz kontakt z kimś chorym.

Po drugie, łupież różowy jest jedną z tych chorób, które z reguły przechodzi się raz w życiu. Dlatego, jeśli już raz cierpiałeś z powodu tej nieprzyjemnej przypadłości, możesz być niemal pewien, że już nigdy się to nie zdarzy.

Sposoby leczenia łupieżu różowego

W tym miejscu warto zaznaczyć, że ta skórna choroba nie ma praktycznie żadnego negatywnego wpływu na nasz organizm. Można powiedzieć, że jedynym jej skutkiem są brzydkie ślady, które po sobie pozostawia. Jeśli łupież różowy rozpanoszył się na partiach ciała, które chowają się pod ubraniem, nie ma potrzeby zbytnio się przejmować. Bez względu jednak na to jakich miejsc dotknęła choroba, należy jak najszybciej udać się do lekarza. Zaplanuje on odpowiednią terapię, która umożliwi zagojenie się brzydkich śladów.

Walkę z łupieżem różowym można wygrać!

W walce z łupieżem różowym najważniejsza jest cierpliwość. Jak bardzo byś się nie starał, nie jest możliwe znaczne przyspieszenie procesu gojenia. Najlepsze i najszybsze rezultaty w leczeniu się z tej choroby przyniesie Ci ścisła współpraca z Twoim lekarzem. Oczywiście pozbycie się skutków łupieżu różowego nie jest możliwe po jednej wizycie – konieczna jest długofalowa terapia.

Życzymy powodzenia!